• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Huisartsenposten Amsterdam

Huisartsenposten Amsterdam

 
Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112
  • Patiënteninformatie
    • Hoe werkt de huisartsenpost?
    • Heeft u een klacht?
    • Heeft u een compliment?
    • Huisregels
    • Kosten
    • Medicijnen
    • Opvragen medische gegevens
    • Uitwisseling medische gegevens
    • Thuisarts.nl
    • Patiënttevredenheids onderzoek
  • Over ons
    • Raad van Toezicht
    • Ondernemingsraad
    • Nieuws
  • Werken bij
  • Veel gestelde vragen
  • Contact
  • English
  • Deutsch
  • Polski
  • العربية
  • Français
  • Türk

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112

Home » Veelgestelde vraag » Wanneer belt u?

Wanneer belt u?

10 april 2019 by

Heeft u met spoed een huisarts nodig ’s avonds, ’s nachts of in het weekend? Dan belt u het centrale telefoonnummer (088 – 00 30 600) van de huisartsenpost in Amsterdam, Badhoevedorp, Landsmeer, Diemen en Duivendrecht.

‘Spoedeisend’ zijn gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag van uw eigen huisarts. Bijvoorbeeld toenemende benauwdheid, verlammingsverschijnselen, heftige pijn, een ernstig ziek kind of een ongelukje in huis. Of als u zo ongerust bent dat u een medisch advies wilt vragen!

U belt en dan?
U krijgt een goed opgeleide en ervaren triage-assistent aan de lijn. Bij voorkeur dient de patiënt zelf te bellen. Belt u voor iemand anders, zorg dan dat u alle patiëntgegevens bij de hand hebt.

Afhankelijk van uw situatie:
• Krijgt u telefonisch medisch advies
• Krijgt u een afspraak voor een bezoek aan de huisartsenpost bij u in de buurt
• Komt de huisarts bij u thuis (wanneer vervoer naar de post medisch onverantwoord is)

Heeft u te maken met een levensbedreigende situatie. Toets ‘1’ op uw telefoon. U wordt dan met voorrang geholpen.

Wat moet de huisartsenpost van mij weten?
De triage-assistent vraagt onder andere naar de volgende patiëntgegevens:
• Uw geboortedatum, naam, postcode en huisnummer
• Uw telefoonnummer
• De naam van uw huisarts
• Uw ziektekostenverzekeringnummer
• Omschrijving van uw klacht(en)
• Uw medische voorgeschiedenis (belangrijke aandoening/ ziektes/ allergieën)
• Uw medicijngebruik
• Identiteitsbewijs (Naar de huisartsenpost? Breng uw legitimatiebewijs mee)

Gerelateerde vragen

Geen gerelateerde vragen gevonden over dit onderwerp.
Bekijk alle veelgestelde vragen.

Primaire Sidebar

Voordat u belt, doorloop eerst deze vragen

Wij voorzien u direct van advies.

Start

Footer

  • Klachten
  • Complimenten
  • Inloggen
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacy Statement