Heeft u met spoed een huisarts nodig ’s avonds, ’s nachts of in het weekend? Dan belt u het centrale telefoonnummer (088 – 00 30 600) van de huisartsenpost in Amsterdam, Badhoevedorp, Landsmeer, Diemen en Duivendrecht.
‘Spoedeisend’ zijn gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag van uw eigen huisarts. Bijvoorbeeld toenemende benauwdheid, verlammingsverschijnselen, heftige pijn, een ernstig ziek kind of een ongelukje in huis. Of als u zo ongerust bent dat u een medisch advies wilt vragen!
U belt en dan?
U krijgt een goed opgeleide en ervaren triage-assistent aan de lijn. Bij voorkeur dient de patiënt zelf te bellen. Belt u voor iemand anders, zorg dan dat u alle patiëntgegevens bij de hand hebt.
Afhankelijk van uw situatie:
• Krijgt u telefonisch medisch advies
• Krijgt u een afspraak voor een bezoek aan de huisartsenpost bij u in de buurt
• Komt de huisarts bij u thuis (wanneer vervoer naar de post medisch onverantwoord is)
Heeft u te maken met een levensbedreigende situatie. Toets ‘1’ op uw telefoon. U wordt dan met voorrang geholpen.
Wat moet de huisartsenpost van mij weten?
De triage-assistent vraagt onder andere naar de volgende patiëntgegevens:
• Uw geboortedatum, naam, postcode en huisnummer
• Uw telefoonnummer
• De naam van uw huisarts
• Uw ziektekostenverzekeringnummer
• Omschrijving van uw klacht(en)
• Uw medische voorgeschiedenis (belangrijke aandoening/ ziektes/ allergieën)
• Uw medicijngebruik
• Identiteitsbewijs (Naar de huisartsenpost? Breng uw legitimatiebewijs mee)
Gerelateerde vragen
Geen gerelateerde vragen gevonden over dit onderwerp.Bekijk alle veelgestelde vragen.