Digitale zelftriage*korte toelichting over bellen* + verwijzing naar veelgestelde vraag "u belt en dan?"
Wanneer belt u?
Heeft u met spoed een huisarts nodig ’s avonds, ’s nachts of in het weekend? Dan belt u het centrale telefoonnummer (088 – 00 30 600) van de
Is er een apotheek bij de huisartsenspoedpost?
Elke regio heeft zijn eigen dienstapotheek. In een aantal regio’s zit de dienstapotheek bij de huisartsenspoedpost. Hieronder volgt een
Mijn medicijnen zijn op. Kan ik een herhaalrecept via de huisartsenspoedpost regelen?
Normaal gesproken regelen patiënten herhalingsrecepten met hun eigen huisarts. Alleen in dringende gevallen bestaat de mogelijkheid dat de
Waarom worden de telefoongesprekken opgenomen?
Er worden geluidsopnamen van de telefoongesprekken gemaakt: • om in geval van een klacht naderhand na te gaan hoe een telefoongesprek is verlopen; •
Neemt de huisartsenpost telefoongesprekken op en mag dit?
Huisartsenposten Amsterdam neemt alle telefoongesprekken met patiënten automatisch op, vanaf het moment dat de telefoon wordt opgenomen tot het moment
Wordt mijn eigen huisarts geïnformeerd als ik contact heb gehad met de huisartsenspoedpost?
Ja, de volgende werkdag is uw huisarts op de hoogte van de inhoud van uw contact met de huisartsenspoedpost. Tenzij er een verkeerde huisarts staat
Zijn mijn medische gegevens beschikbaar op de huisartsenspoedpost?
In onze regio sluiten huisartsen en apothekers zich aan bij het LSP (Landelijk SchakelPunt) en de Whitebox. Met deze computersystemen kunnen
Ik heb geen vervoer naar de huisartsenspoedpost. Kan de huisarts naar mij toe komen?
Nee, het hebben van geen vervoer is geen reden voor de huisarts om een huisbezoek af te leggen. U dient zelf voor vervoer te zorgen.